14 October 2007

كل سنه و إنتوا طيبين تاني مره

السلام عليكم
كل سنه و إنتوا طيبين تاني مره،،،

بقوللكم يا ناس كل سنه و إنتوا طيبين ، أصلي بصراحه فاضي موش لاقي حاجه أعملها.....
طبعا المفروض إننا في العيد و المفروض إن الاهل و الاقارب بقه بيزرونا و إحنا بنزرهم و إن الواحد موش فاضي خالص بس ده مبيحصلش، معرفش ليه !!!


موش عارف ، هل كل الناس برضه كده محدش بيعيِد عليهم ، كل الناس مشغوله لدرجة إنهم نسيوا إن ليهم اهل لازم يزروهم ، ولا أنا بس كده !!

مكدبش عليكوا، أنا طول عمري يوم العيد ده بالنسبالي يوم عادي خالص جدا، من ساعة مكبرت و مبقتش أروح العيد و أنا أحيانا مبحسش بيه أصلا .
لا أهل بيزرونا و لا أي حاجه
.
ممكن ألاقي واحد ناصح دلوقتي بيقولي طب مإنتوا تروحوا تزروهم ، هقولوا إحنا وضعنا مختلف ، أنا أبويا ميت من زمااان جدا ، و يوم العيد مين اللي يزور مين ، ولاد الاخ اللي هما لسه عيال صغيره يزوروا عمهم ولا عمعم اللي يزرهم ؟

المهم هو ده حالي، وهي دي حياتي وأنا بصراحه إتعود عليها لدرجة إني بقيت سعيد بيها جدا.
الحمد لله

بس أعتقد إن الناس موش زينا كده، العيد ده الناس كلها بتزرو بعض و بتهني بعض و كده يعني. يعني الواحد مبيبقاش فاضي خالص.


و كل سنه و إنتوا طيبين و بعودا الايام.

دي صورة سطح المكتب بتاعي ، انا عارف إنها موش حلوه بس حابب أشاركمها
،،


8 comments:

هوندا said...

كل سنة وانت بخير تقبل الله منا ومنكم
هو انا كنت عايزة اقلك ان الناس بتزور بس مش زى الاول يعنى بقا ناس قليله بس انت حاول انك تزور اصحابك قرايبك عادى يعنى متحبكهاش
واستمتع بوقتك

mhewedy said...

أنا والله موش محبكها ولا حاجه
بس أنا مستغرب من الوضع ده و في نفس الوقت إتعودت عليه جدا

وخايف يكون ده وضعي مع إخواتي بعد كده،

منوره المنتدي أخت هوندا

Anonymous said...

كل سنة وانت طيب يا محمد

mhewedy said...

و إنتا طيب يا أبو حميد
شد حيلك بقا و زاكر عشان نفرح بيك

وربنا معاك

توقيعك منور المنتدي يا راجل

Ahmed Essawy said...

Happy Eid.

mhewedy said...

@Essawy ( FOFO ) :D :D

happy ead 3alykom wa ra7mat ALLAH wa barakato :D :D

Khaled Khalil said...

بص بقى يا هويدي
مبدأياً إنت دلوقتي مش زغير, و لو في حد عايز تزوره هتزوره سواء قريب أو بعيد
بعدين إفترض دايماً حسن النية, انتا متعرفش مين فاضي امتا, دانتا المفروض العكس إنك تسأل عن الصحة, يمكن اللي مش بيزورك ميقدرش يزورك دلوقتي, و انتا اللي ندل منغير ما تعرف عشان مزرتوش و انتا تقدر, طب روح اطمن عليه مش لازم في العيد يعني
تالت حاجة, حاول تتكلم في العموم, يعني متحددش أشخاص بعينهم و انتا بتتكلم عشان متسببلهمش احراج (حتى لو انتا شايف إنهم مقصرين في حقك), خاصة لو حد من قراءك يعرفك على المستوى الشخصي
و أخيراً, بعد اسبوعين عندك عيد الأضحى, و انتا أهه لسة كسبان عيلة إضافية من 43 فرد في السحب في مهرجان خريف قويسنا 2007 , نشوف هتعيد على مين بقى.
لو خايف إن حد يتدبح في العيد عيّد الوقفة

mhewedy said...

ياااااه،،
إزيك يا خالد
عامل إيه
منور المنتدي
أنا موش هقدر أقولك أكتر من كده دلوقتي أصلي لسه راجع من الوحده و تعبااان و عاوز أنام
أشوفك بكره :D